Kas minu meeskond vajab coachingut või koolitust?

„Coaching ei paku valmis vastuseid –

see aitab meil ise leida lahendusi, arendada teadlikkust ja

viia suhtlemis- ja juhendamisstiili vastavusse meie tegelike tööolukordadega“

Programmi tellinud hooldekodu personalijuht 

Kindlasti asjakohane ja väga hea küsimus! Coachingu ja koolituse vahel on selged erinevused, mis mõjutavad õppimise sügavust, osalust ja tulemusi. Järgnevalt selgitan, et saaksid näiteks juhtkonnale oma ideed tutvustada ning seejärel langetada valiku coachi või koolitajaga leidmisega seoses. 

Koolitus vs coaching meeskonnaoskuste arendamiseks

Tegur

Koolitusprogramm

Coachinguprogramm

Fookus

Teadmiste ja oskuste edastamine

Teadmiste ja oskuste väljatöötamine

Roll

Koolitaja juhib, osaleja kuulab ja harjutab

Coach suunab, osaleja avastab ja loob

Õppimise laad

Eelnevalt planeeritud sisu

Kohandatav vastavalt osalejate vajadustele

Sügavus

Pigem pinnapealne või algtaseme oskusarendus

Sügav eneseteadvus, hoiakute muutmine

Meetodid

Loeng, töölehed, praktilised harjutused

Küsimused, refleksioon, isiklikud eesmärgid

Tulemus

Oskuste omandamine

Käitumismustrid, püsiv areng

Sobivus

Uute teadmiste või tööprotsessi tutvustamisel

Kui soovitakse juhendamis- või suhtlemisstiili arendadaisiklikult ja praktiliselt

Millal eelistada coachinguprogrammi?
  • Kui meeskond juba teab põhitõdesid, kuid tahab süvitsi arendada nt kuulamisoskust, tagasiside andmist või juhtimisstiili
  • Kui soovid integreerida õpitut tööellu, mitte ainult info saada
  • Kui eesmärk on käitumuslik ja hoiakuline muutus, mitte ainult oskuse tehniline valdamine

Näide ühe hooldekodu meeskonnale koosloodud coachinguprogrammist.

Käsitlesime juhendamise ja kvaliteedijuhtimise põhimõtteid töökohal, tuues fookusesse levinud juhendamismüüdid ning praktilised viisid toetava töökultuuri kujundamiseks. Osalejad arendasid enda oskusi teadlikuks kuulamiseks, tagasiside andmiseks ja juhendamissessioonide struktureerimiseks, sh TERVE mudeli kasutamiseks oma kolleegidega.

Arutlesime ka kui erinevad me oleme inimestena ja  isiksusetüüpidena, püüdsime rohkem kolleegi mõista ( ja vähem hukka mõista). Abi oli motiveerimise põhimõtete läbi arutamisest ning  kuidas kohandada juhendamist vastavalt juhendatava vajadustele ja valmisolekule. Programmis osalemine  toetas ka eneserefleksiooni ja isikliku juhendajateekonna mõtestamist, pakkudes võimalust täiendada oma tööalast arenguplaani.

Tagasiside minu coachinguprogrammi tellinud personalijuhilt

" Olen väga rahul, et peale Külliga pikemalt arutlemist otsustasime just ise, temaga koos coachinguprogrammi loomise kasuks.  Koolitus oleks ilmselt meil võimaldanud korrata juba olemasolevaid teadmisi, andnud kindlasti ka meile vajaliku infot ja metoodika raamid , kuid coaching aitas seda meie igapäevaolukordades päriselt rakendada.

Coaching ei paku valmis vastuseid – see aitab meil ise leida lahendusi, arendada teadlikkust ja viia suhtlemis- ja juhendamisstiili vastavusse meie tegelike tööolukordadega."